26 Ekim 2009 Pazartesi

90 az esas 30 çok

Matematiğin bile farklı bir mantığı var lan. Yine de kaç kere daha sıçacağını, kaç kere cuma bakımına gireceğini, kaç kere çarşaf değiştireceğini, tıraş olacağını, kar küreyeceğini, doldur boşalt yapacağını, banyoyu, çarşıyı, her şeyi sayıyor insan. Başkasının şafağını sayan bir ordu insan var.

ŞAFAK MONOLOĞU
- Kaç sayıyon şimdi sen? 73. (Gözler kısılır) Bak 20 gün sonra sen 53 dicen. Rize. Ben daha yüüüüz yirmii dört... Olur mu, yüz yirmi üç dicem. Tabi. Sen gittikten 20 gün sonra ben bu adamı da gönderiyom. (Kısa bir sessizlik) Gükhân'a aha böyle borum var ama. Şşş Gükhân bak şafağın geçiyor. (Akşamüstü kışla çöplüğünden havalanan yüzlerce karga işaret edilir). Ahahaha. Zoruna gidenin borusuna gitsin...

ÇAY(küfürlü)

- Çay oldu mu kankiie?
- Yoh daha suyu yeni koydum.
- Bi bardak çıkar kaaardeşşine. Depoların ordan geldik taa.
- Yoh olum la allahalla. Suyunu çekmedi daha. Çay bozulur. Zati bir bardak sana versem daha da o da gelicek. Ona verdin bana da ver kanki dicek. Ne dicem ondan sonra?
- Olum yokuş yapma, kantine gelirsin sonra...
- Ne yokuşu amını soktumun yerinde. Aha da bak. Suyunu çekmedi daha!

- Olum amlı götlü küfür etme lan, adam evli...
- Cins cins gonuşmasın o da! Biz ona mı küfür ettik.

- Poğaça versene kanki.
- Salim’e ayırdım kanki. Adam nöbetten gelicek...
- Bi tane ver be kanki.
- LAaaaaaağğolum bıraak. Allahalla parayla mı verdiler lan sizi.
- Geçen benim poğaçayı verdin ama.
- Ben mi verdim amına koyim, Ferhat verdi. Bi de toprağın olacak.
- Olum bu gece nöbetçi Zeki başçavuş. İştimada şikayet edicem!
- La siktir git kime şikayet edersen et! (Arkasından seslenerek)

- Noldu lan taşşak mı bastı, ehehehehe.
- Bu şafaktan sonra isterse bölükçüye çıksın amunakkoyim. Haftaya yarın alırsın poğaçanı. Sikimde olmaz. Ben halıya basarken, çayını da içersin, poğaçanı da yersin.

- Şşş kanki... Çay var mı?



Baba yatar, şafak atar.
Kolay gelsin moruk.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder